miercuri, mai 27, 2009

Poem pe o sămânţă de plop(sau de sicomor)

Îmi scriu numele în cel mai îndepărtat loc al pământului, pe marginea albă a paginii.

S-a spart poemul şi sunetele lui se închid, urcând şi coborând în mişcări lente, înfrigurate;

Mă ascund într-un sâmbure de avocado, în pulberea de greieri pisaţi care va fi gustul verii, .

Un curent te trage în poemul ăsta fisurat cu oasele ivorii ale cuvintelor.

Aici, argali cu ochi de smalţ îţi urmăresc gesturile.

Aici un mare copac creşte din pantoful meu stâng, se înalţă către tine, căutând cu ramurile, o îmbrăţişare.

Din incantaţiile acestui poem cu suflet adânc, cu pleoape crăpate, eu te voi recompune.

Iar tu vei vedea umărul de umbră albastră a înserării.

20 de comentarii:

`76ers spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Laetitia spunea...

@ tlonsociety

Merci beaucoup. Je n'ai pas cru que mon poeme peut paraitre si exotique.
Cred ca din cauza avocado-ului (Gauguin-ian :) )
Argalii sunt cele mai mari tipuri de oi, undeva prin Asia Centrala, nu prea sunt vazuti de oameni.

Laetitia spunea...

@ 76ers

Multe, multe imagini.
Si mie imi plac ceaiurile dansante, in special cele cu rom baute pe puntea corabiei lui Sparrow in timp ce se transforma in stafie.
Dar "eul poematic" nu se prea suprapune cu cel real.

Anonim spunea...

habar n'aveam ce's argalii [credeam ca's gen iguane or somethin :P] - poate de asta am aberat despre paradisuri sudice.

sunt dezamagit ca argalii's oi. numele e prea exotic, ar trebui pus altei specii :)

Laetitia spunea...

:)

Cert; o sa le vanez pe NationalGeographic.
Mai sunt un tip de leoparzi asiatici care se catara pe munti si se salta prin vai- irbisii. Tot rar de intalnit.
Argalii mai sunt numiti si "oaia lui Marco Polo" :D
Aici un mic link de lamurire:

http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Polo_sheep

Mi se pare putin bizar faptul ca poemele lui Cohen sunt, da , frumoase, dar muzica lui...i guess it's not really my style- e prea statica, cu excepia "Dance me to the end of love" si poate inca cateva.

`76ers spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim spunea...

par niste oi foarte hotarate: die ūbersheep: nu rasa de oi pt care s'a compus miorita :)

da cohen e in general "static" dar f intens. oricum de gustibus. presupun ca nu'ti plac nici, lets say, nick cave sau dylan, care canta in acelasi ritm.

Laetitia spunea...

Oh Nick Cave, imi place, Dylan- nu l-am ascultat prea mult.
Cred ca trebuie sa te si adaptezi la anii aia.
Mi se pare ca versurile primeaza muzicii, ar trebui o egalitate intre rolul liniei melodice si rolul cuvintelor. Si asta se intampla poate pt.ca sunt genul de cantareti- poeti; ideea, de fapt imi place foarte mult.
Trubadurii le prindeau pe amandoua, si cred ca nici muzica poeilor greci anici nu era monotona...It's just another style.
Dar cred ca voi acorda pe viitor mai mult timp triadei Dylan- Cohen-Cave. At least for the message.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Laetitia spunea...

@ karl (tlon's twin brother)

Imi cer scuze pentru comentariul deznadajduit de pe tlonsociety.
M-am reabilitat.
Nu ma supar "daca o iei razna" pe blogul meu (it's a sort of pet).
Blog- chiar are rezonante animaliere; te invit sa o iei razna mai des, adica in contextul asta :)

Anonim spunea...

comentariile deznadajduite SUNT arty, deci ok. cele stupide [as i did here] NU. deci o sa sterg cateva if u dont mind :P

Laetitia spunea...

No, I don't really mind.
Dar ma intrb cum poti sa stergi comentariile unui alt blog.
Peculiar how that works.

Anonim spunea...

Que pasa avec los comentaros? :D

Despre Cohen, intuitiv, ca nu stiu ce-a zis cealalta parte in conversatie, zic si eu ca sesizez clar o diferenta de tonalitate intre muzica si poemele lui. In muzica e mai meditativ si mai resemnat, in poeme vibreaza mai mult.

Sicomor?
Pe langa faptul ca-mi plac filmele lui Lynch, sunt innebunita dupa coloanele sonore.
Una dintre piesele preferate, Under the sycamore trees, de Jimmy Scott: http://www.youtube.com/watch?v=nEK11rS3dRI
(mi-a placut foarte mult "Aici un mare copac creşte din pantoful meu stâng, se înalţă către tine, căutând cu ramurile, o îmbrăţişare."- poate si asta m-a dus cu gandul la piesa)

Laetitia spunea...

@ feeria

Comentarii furate :P
Nu s-a intamplat nimic anume cu ele, dar nu stiam unde au disparut. Acum am aflat enigma. :)

Despre Cohen, da...he is quite a vibrating chord.
Multe din cantecele lui sunt poeme, as far as I know.
Multumesc mult pentru melodie, o voi asculta si revin cu impresii.
Iti trimit si eu ceva dragut, sper sa-ti placa (they're a bit your style I think, mine too, though). Am dat azi peste ele, just soft touches:
http://www.art.com/gallery/id--a72555/flavia-weedn-posters.htm

ah, si ma bucur ca ti-a placut imaginea cu pantoful :)

Anonim spunea...

da si eu incepusem sa scriu despre cohen, pe urma am ascultat prea mult deodata + am recitit cartea aia si am simtit nevoia sa fac pauza.

dar are versuri superbe [imho], cateva stau in picioare si fara muzica. de ex:

...a bunch of lonesome and very quarrelsome heroes
were smoking out along the open road;
the night was very dark and thick between them,
each man beneath his ordinary load.
"I'd like to tell my story,"
said one of them so young and bold,
"I'd like to tell my story,
before I turn into gold."

btw am gasit un interviu excelent [vb mult despre moarte, de care nu'i departe :P] din 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=ugh8Xe6hX7U&eurl=http%3A%2F%2Fcocosiinegri%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded

Laetitia spunea...

@tlonsociety

Misto elegia (daca se poate aplica un astfel de cuvant unei elegii).
vai, ce dark( si realist)suna comentariul tau la Cohen.
Si mie mi-e imposibil sa nu ma gandesc la cei invarsta din jurul meu, la cat le mai ramane.
Le simt timpul scurgandu-se.
Asta e o idee care ma insoteste de ceva timp, I can't explain why.
Acum sa ascult interviul, ca deja se-ntuneca cam mult pe-aici.

Anonim spunea...

Laetitia, foarte dragute desenele, si intr-adevar imi plac. Mi-ai dat de lucru! :D Imi place tare mult sa caut poze, fotografii, tot felul de desene, schite etc., si sa umplu hardul pana da pe-afara.