duminică, aprilie 26, 2009

Poem pe spatele Juliettei Binoche

Sunt cel născut de ziua brichetei.
Cel care păşeşte sub burţile albastre ale pescăruşilor noaptea,
Cărându-şi viaţa ca un geamantan după el.
Sunt tristul, mâhnitul, prinţ al şoselii

Sunt cel care păşeşte în spatele tău,
Sunt unicul, marele, culpabilul strigăt,
în care crepusculul d 'april se-nfăşură greu.

Urmărindu-ţi umbra,trecătoareo, pe care iubesc să o calc,
Mă înscriu în coapsa ta dreaptă,
Coapsa ta de femeie tandră şi coaptă, bună de iubit, cu trup de şarpe.

Obrazul tău formează structura vieţii mele,
Pe spatele tău traversez deşerturi şi oaze,
Mă agăţ de aluniţele tale ca de pietrele de la Mecca,
Şi aştept fiecare drum spre trupul tău cu ardoarea pelerinului
Care îşi pune speranţa izbăvirii în ritual.

Aş vrea să îmi scriu propriul poem,
Să mă întind pe toată suprafaţa şoselii şi să devin unul cu strada.
Totuşi, din ruşine, din raţiune şi mai ales pentru că circumstanţele îmi cer asta,
Mă resemnez şi mă întind pe spatele Juliettei Binoche,
femeia de pe afiş: gura delicioasă a unei amante dezirabile.
În faţa cinematecii, întocmesc poemul ăsta vag,
Cuvintele dispersate căpătă formă în trecerea ta pe sub ochii mei.
Înainte ca totul să devină prea dezarticulat,
Un poem crăpat şi răguşit, mereu ţie, trecătoareo, ţi se închină.

6 comentarii:

Anonim spunea...

nu am mai auzit de o asa zi

. spunea...

Scrii al dracului de bine, cum o faci,sa-ti fi vandut sufletul tau literelor ?

Laetitia spunea...

@cymbeline

:)) merci mult, je suis onorée
poate e si vorba de o afinitate si din cauza asta ti se pare ca e bine.
Oricum, aveam nevoie de o incurajare acum :), ca orice om.
Am sa mai trec si pe site-ul tau, nu m-am mai plimbat demule.
In rest, inspiration ahead!

As putea face o intreaga disertatie asupra "vinderii sufletului la litere".
Incep sa cred din ce in ce mai mult ca si lecturile(sau mai ales ele) te "formeaza", sau iti concep corpul tau literar.
Asa ca "scrieti, baieti scrieti" si "cititi, baieti, cititi".
Sunt dispusa sa dau si mai multe explicatii decat cele de aici.

Na, ce cuvinte de verificat ciudate pun astia.
coaleur

Anonim spunea...

nu exista corp literar, doar corp, litera e cred varul, doar intamplator alb, cel mai ades pavand transee pentru furnicile nomade ce duc si aduc ganduri si idei de roade si de etern; verde exista, anotimp nu!
nu am mai auzit de asa zi!
am auzit in schimb de zi, de soare, nori, luna, de litere am auzit, pazite in castele cu domnite si razboinici, de zmeii la furat inimi si cosite, am auzit
doar ca povestile au ramas sub tampla mea de copil ca batrane amintiri, comete atemporale, meteori rataciti in reci spatii, expansive
sa fie poate un mit urban, trubadurul, jb, tu in definitiv, literele tale laetitia, buzunarul cu poezie

cuvinte de verificat, etionsib

Anonim spunea...

Laetitia, onorezi o mica-lunga leapsa draguta?

Laetitia spunea...

@ feeria

Vai, multumesc muuuult :)
E prima mea leapsa oficiala.
Onorez! :)